سفارش تبلیغ
صبا ویژن

منبع:www.x-shobhe.com

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

سلام دوستان – آیا تا به حال به موضوع «به جای» فکر کرده‌اید؟ در روز یا در هفته چقدر می‌شنویم: «آیا بهتر نبود به جای این آن بود و یا به جای این کار آن کار را می‌کردند؟» و یا خودمان با خودمان می‌گوییم: ای کاش به جای این، آن بود!

بسم الله الرحمن الرحیم

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

و قابل تأمل آن که معمولاً در این جایگزینی‌ها، اغلب حق است که «به جای» باطل، قربانی می‌شود و «به جایش» باطلی است که احیا می‌گردد!

به همین شبهاتی که در همین چند سال اخیر بسیار مخاطبش قرار گرفته‌اید دقت کنید و ببینید چقدر از تاکتیک و حربه‌ی «به جای» استفاده شده است؟ به عنوان مثال:

-          آیا بهتر نبود «به جای» آن که مردم به حج بروند، پولش را برای بی‌خانمان‌ها خانه سازی می‌کردند؟

-         آیا بهتر نبود مردم «به جای» زیارت رفتن، پولش را برای فقرا لباس می‌خریدند؟

-         آیا بهتر نبود مردم «به جای» هزینه برای ساخت ضریح حرم‌ها، برای گرسنگان غذا تهیه می‌کردند؟

-         آیا بهتر نبود مردم «به جای» هزینه جهت ترمیم‌ و بازسازی حرم‌ها (که با بمب‌گذاری ویران شده)، خانه سازی می‌کردند؟

-         آیا بهتر نبود «به جای» آن که نماز را به عربی بخوانیم، فارسی می‌خواندیم؟

-         و ...

البته کمتر اتفاق می‌افتد که بگویند: آیا بهتر نبود هزینه‌های تشریفاتی ازدواج و مراسمش را صرف زندگی خودمان (فقیران پیش کش) می‌کردیم؟ به جای سفر به آنتالیا، دست دو جوان را می‌گرفتیم، به جای لباس‌های بِرند (که همه یا تولید داخل است یا چین)، یک لباس معمولی می‌پوشیدیم و به جایش برای چهار نفر دیگر لباس تهیه می‌کردیم و یا به جای تماشای بازی فوتبال، چند 90 دقیقه مطالعه می‌کردیم و ... .

علت اصلی و ریشه‌ی «به جای»:

«به جای»، ریشه در تکوین و قوانین عالم هستی دارد.

این عالم را خداوند متعال خلق کرده است و قوانینش را نیز او وضع و حاکم کرده است و خداوند و خالق دیگری هم وجود ندارد.

پس، ابلیس یا سایر شیاطین انس و جنّ، نمی‌توانند در مقابل این عالم و هر چه در آن هست، عالم دیگری با قوانینی دیگری بیافرینند نمایند و انسان را به آن دعوت کنند، لذا تنها راه باقیمانده‌ی آنها برای فریب انسان، همان جا به جا سازی است. خدای کاذب، «به جای» خدای حقیقی – محبوب و معشوق دروغین «به جای» محبوب واقعی – دین و مکتب ساختگی «به جای» دین حق – امام باطل و پیشواها و الگوهای دروغین «به جای» امام حق و ... .

خداوند متعال می‌فرماید که ریشه‌ی همه انحرافات این است که برخی از مردم، «به جای» خدا، چیزهای دیگری را محبوب و معشوق و هدف «ند» قرار می‌دهند، بعد هر محبتی که باید نسبت به خدای حقیقی داشته باشند را به آن خدای دروغین تعلق می‌دهند؛ اما مؤمنین هر محبتی را به جای خودش دارند و شدت محبت‌شان نیز الله جلّ جلاله است:

« وَمِنَ النَّاسِ مَن یَتَّخِذُ مِن دُونِ اللّهِ أَندَادًا یُحِبُّونَهُمْ کَحُبِّ اللّهِ وَالَّذِینَ آمَنُواْ أَشَدُّ حُبًّا لِّلّهِ وَلَوْ یَرَى الَّذِینَ ظَلَمُواْ إِذْ یَرَوْنَ الْعَذَابَ أَنَّ الْقُوَّةَ لِلّهِ جَمِیعًا وَأَنَّ اللّهَ شَدِیدُ الْعَذَابِ » (البقره، 165)

ترجمه: و برخى از مردم در برابر خدا همانندهایى [به جای او] برمى‏گزینند و آنها را چون دوستى خدا دوست مى‏دارند؛ ولى کسانى که ایمان آورده‏اند، شدت محبت‌شان الله (جلّ جلاله) است، کسانى که [با برگزیدن بتها به خود] ستم نموده‏اند، اگر مى‏دانستند هنگامى که عذاب را مشاهده کنند تمام نیرو[ها] از آن خداست و خدا سخت‏کیفر است.

چند مثال:

وقتی خدایان، اهداف، محبوب‌ها و معشوق‌های دروغین «به جای» معشوق حقیقی قرار گرفت، چیزی به این عالم هستی اضافه نمی‌شود، هیچ قانونی نیز در تکوین الهی تغییر نمی‌کند و فقط بشر است که «بدل می‌خورد». بدلی «به جای» اصلی.

دنیای مجازی «به جای» دنیای واقعی – توهم و خیال «به جای» تعقل و تفکر – پیروی از نظریه «به جای» پیروی از علم - دوست دختر یا پسر، «به جای» همسر – رابطه نامشروع «به جای» مشروع - سکس به جای عشق – حتی مرد «به جای» زن (Gay) و زن «به جای» مرد (Les.) - فسق و فجور «به جای» تفریح – رفاه زودگذر دنیایی «به جای» سعادت و فلاح همیشگی دنیوی و اخروی – لقمه حرام «به جای» کسب حلال – ربا و معاملات ربوی «به جای» سرمایه‌گذاری، قرض الحسنه، مضاربه و ... - حقوق بشر «به جای» حقوق الهی – لیبرال دموکراسی غربی «به جای» حرّیت الهی بشر – لذت نفس حیوانی «به جای» حیات و نشاطِ کمال انسانی – حکومت استکباری «به جای» حکومت عدل – جهانی شدن امریکایی گلوبالیسم (Globalism) به جای «حکومت جهانی حضرت مهدی علیه السلام) – دزدی «به جای کار» ... و خلاصه دنیا و محبت آن، «به جای» آخرت و محبت به آن. لذا فرمود: «حُبُّ الدنیا رَأسُ کلّ خطیئهٍ».

کار شیطان، فقط «بدل زدن»، باطل «به جای» حق است. در هر موضوع، یا هر زمینه، یا هر چیزی.


   مدیر وبلاگ
خبر مایه
آمار وبلاگ

بازدید امروز :12
بازدید دیروز :12
کل بازدید : 233889
کل یاداشته ها : 95


طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ